Välj en sida

Med Ahola Transport WooCommerce kan du samla diverse olika hanteringstjänster gällande dina fraktsedlar. Ahola Transport WooCommerce hjälper företag att hålla kolla koll på sina logistikordrar och samla dem på samma ställe. Med WooCommerce och Ahola Transport skapas automatiska fraktsedlar i Unifaun direkt när en order skapas i webbshopen. WooCommerce och Ahola Transport är skapad för att automatisera hela logistikflödet.

För att kunna använda tjänsten behöver du först installera pluginet. Detta görs genom att gå till den officiella WordPress-katalogen genom din WP-admin inlogg. Därinne söker man efter ”Woo Pacsoft Unifaun” och när den hittats är det bara att ladda ner. Gå till pluginets inställningssida och välj kontotypen Unifaun. Här kommer rutor upp för att skriva in Användar-ID och lösen som tilldelats från Unifaun. Därefter ska en API-nyckel anges som tilldelats i ett separat e-mail i samband med beställning. Välj därefter att synka all relevant data till Unifaun direkt vid mottagen order.

Fördelarna med Ahola och WooCommerce

  • Logistikflödet hamnar på ett ställe
  • Man kan följa och spåra ordern direkt i appen
  • Sparar tid och onödigt letande
  • Pluginet och dess koder är godkänt av och kompatibelt med WordPress
  • Pluginet skapar automatiska fraktsedlar i Unifaun direkt vid en order

Vad behövs för att komma igång? Till att börja med behövs en webbshop med WooCommerce antingen i PHP-version 5.6 eller senare. I den måste (cURL-modoul ingå). Utöver detta behövs även ett registrerat konto hos Unifaun med XML-postning kopplat till orderkontot.

Automatisera flödet

Integrationen mellan systemen sker via en slags envägsbrygga från WooCommerce till Unifaun. Man kan välja mellan att diverse nödvändiga utskrifter skapas automatiskt varje gång en order kommer in i WooCommerce eller att man gör det manuellt via en knapp på listan av alla befintliga ordrar. WooCommerce och Ahola Transport är skapad för att automatisera hela logistikflödet. Det går att ställa in så att information skickas till mailen varje gång någon ny uppdatering eller händelse finns beträffande ordern finns och här kan man enkelt skala upp eller ner beroende på exakt hur detaljerad info man vill ha.

Givetvis finns även teknisk support att tillgå. Denna kopplas till e-mailen som anges i samband med registreringen. Även telefonsupport och konsulthjälp finns och gäller främst ärenden som inte är relaterade till pluginet. Telefonsupport och konsulthjälpen debiteras löpande och har en kostnad på 950 kronor i timmen exklusive moms.